Jaki samochód elektryczny wybrać w 2022 roku?

Jaki samochód elektryczny wybrać w 2022 roku?

Obecnie na rynku jest kilka samochodów elektrycznych, ale który z nich powinieneś kupić? Oto kilka modeli, które powinieneś rozważyć. Możesz chcieć spojrzeć na Polestar 2, Hyundai IONIQ 5 lub Chevrolet Bolt EV. Możesz również rozważyć Forda Mustanga Mach-E.

Polestar 2

Jeśli szukasz samochodu elektrycznego na następną dekadę, to Polestar 2 jest tym, który powinieneś dostać. Cechuje go efektowny wygląd, inteligentny ekran dotykowy i przystojne wnętrze. Cały samochód jest idealnym przykładem filozofii „mniej znaczy więcej”. Polestar 2 pojawi się w dwóch latach modelowych – model z pojedynczym silnikiem będzie zaczynał się od 48 400 dolarów, a model z podwójnym silnikiem będzie miał 260 mil zasięgu i 476 koni mechanicznych.

Wnętrze Polestar 2 zbudowane jest w oparciu o nowoczesny, minimalistyczny design. Zastosowano w nim ekologiczne materiały, takie jak w pełni wegańskie siedzenia i tapicerkę z częściowo przetworzonych tkanin. Ma nawet 11,2-calowy ekran dotykowy z oprogramowaniem Google i Android. Możesz użyć Map Google, aby znaleźć miejsce docelowe, a samochód poinformuje Cię, ile ładunku pozostało. Możesz nawet użyć wbudowanego Asystenta Google do sterowania klimatyzacją i dostosowania muzyki.

Przestrzeń wewnętrzna jest ograniczona w porównaniu z rywalami, ale Polestar 2 ma lepszy niż przeciętny bagażnik tylny. Jego przednie fotele są bardziej wygodne, a kolumna kierownicy nie jest umieszczona zbyt wysoko. Tylne siedzenia są również wygodne, ale tunel akumulatora biegnie przez sam środek, powodując mniej miejsca na głowę.

Hyundai IONIQ 5

Jeśli jesteś na rynku samochodu elektrycznego, to Hyundai IONIQ 5 jest doskonałym wyborem. Ten samochód elektryczny jest dostępny w standardowym modelu z pojedynczym silnikiem elektrycznym z tyłu, ale jest również dostępny z podwójnym silnikiem za 3,900 dolarów aktualizacji. Standardowy model ma 168 koni mechanicznych i wytwarza 230 funtów momentu obrotowego. W konfiguracji z napędem tylnym, Hyundai IONIQ 5 przyspiesza od zera do sześćdziesięciu mil w 7,4 sekundy. Jeśli potrzebujesz więcej mocy, rozważ wersję z napędem na wszystkie koła, która ma 320 KM i zasięg 269 mil.

Hyundai IONIQ 5 to samochód elektryczny, który może być ładowany przez standardowe gniazdko w domu lub na stacji ładowania. Jego 800-woltowa ładowarka może naładować samochód do 80% w zaledwie 18 minut. IONIQ 5 może również uzyskać pełne naładowanie w mniej niż siedem godzin z gniazdka 240 V. Ten pojazd jest również objęty dwuletnim nielimitowanym ładowaniem w 700 stacjach szybkiego ładowania.

Jako samochód elektryczny, Hyundai IONIQ 5 jest standardowo wyposażony w szereg systemów bezpieczeństwa. Pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego obejmuje m.in. system wykrywania martwego pola i wspomagania utrzymania się na pasie ruchu, system unikania kolizji z pasem ruchu oraz system wykrywania pieszych. Ponadto Hyundai IONIQ 5 posiada system Blue Link Connected Car.

Chevrolet Bolt EV

Jeśli szukasz niezawodnego, niedrogiego samochodu elektrycznego, Chevrolet Bolt EV jest tym, który warto rozważyć. Jest to samochód dający wiele radości z jazdy, o konstrukcji hatchback, w którym zmieszczą się cztery osoby dorosłe lub trójka dzieci. Zakres jest reklamowany na 260 mil, chociaż może się różnić w zależności od kilku czynników. Samochód jest najbardziej wydajny przy 55 mph i mniej wydajny przy 70 mph. Jazda z większymi prędkościami drenuje baterię, więc będziesz musiał wziąć to pod uwagę przy dokonywaniu wyboru.

Chevy Bolt ma doskonałe wnętrze, które jest proste, ale atrakcyjne nawet w podstawowej formie 1LT. Deska rozdzielcza charakteryzuje się łatwym w obsłudze menu i przejrzystą grafiką. Oferuje również kompatybilność z Apple CarPlay i Android Auto. Jego ekran dotykowy wyświetla również informacje dotyczące wydajności paliwowej i ładowania. Ma również przestronne tylne siedzenie. Posiada również przestrzeń ładunkową o pojemności do 57 stóp sześciennych.

Chevy Bolt EV ma imponujący 10,8-calowy ekran dotykowy dla swojego systemu nawigacji. Działa na nim oprogramowanie Chevrolet Infotainment 3, które zostało zaprojektowane jako przyjazne dla użytkownika i proste w obsłudze. System posiada dostosowywane ekrany główne i kilka ekranów dla aplikacji. Jest również responsywny na dotyk i obsługuje Apple CarPlay oraz Android Auto.

Ford Mustang Mach-E

Ford Mustang Mach-E będzie występował w pięciu różnych poziomach wykończenia i będzie wyposażony w kilka unowocześnień. Środkowy poziom wykończenia Mach-E Premium będzie zawierał podgrzewane przednie fotele i kierownicę, podnośnik bez użycia rąk oraz zmodernizowany system stereo. Będzie również wyposażony w opcjonalny zaawansowany system jazdy BlueCruise.

Poziom wykończenia Premium to najlepsza opcja w linii 2022 Forda Mustanga Mach-E. Plasuje się o jedno miejsce wyżej niż bazowy model Select, ale oferuje więcej funkcji. Mimo że zaczyna się od 50 200 dolarów, jest nadal rozsądnie wyceniony w porównaniu z innymi modelami. Jest też wyposażony w baterię o większym zasięgu i lepsze audio.

Ford Mustang Mach-E z 2022 roku oferuje dwie opcje baterii i wiele poziomów wykończenia. Standardowa wersja ma zasięg 247 mil, natomiast wersja Extended Range może przejechać nawet 314 mil. Ponadto, Mustang Mach-E posiada możliwość szybkiego ładowania. Korzystając z gniazdka 120 V, może dodać do 30 mil zasięgu w ciągu nocy.

Ford Mustang Mach-E ma elegancki i stylowy wygląd. Jest również dobrze wyposażony wewnątrz, z 15,5-calowym ekranem dotykowym i fizycznymi elementami sterującymi do sterowania pojazdem. Ekran dotykowy jest łatwy w nawigacji i wyposażony w takie funkcje jak Apple CarPlay i Android Auto. Samochód posiada również system nawigacji i bezprzewodową integrację smartfonów. System nawigacji jest czysty i niezagracony, a jednocześnie responsywny i przyjazny dla użytkownika.

Rivian R1T

Rivian R1T to całkowicie elektryczny pickup. Ta początkująca firma wypuściła trzy trymery w cenie od 67 500 do 85 000 dolarów. Firma planuje sprzedawać samochód bezpośrednio konsumentom, ale najpierw stworzy sieć serwisową podobną do tej, którą posiada Tesla.

Wnętrze R1T oferuje mnóstwo miejsca do przechowywania. Przedni bagażnik ma 11,1 stopy sześciennej, a przedział pod łóżkiem mieści kolejne 4,5 stopy sześciennej. R1T posiada również tunel przekładniowy, który mieści się między łóżkiem a kabiną, co daje dodatkowe 11 stóp sześciennych przestrzeni. Posiada również 38,1 cala wysokości nad głową i 36,6 cala przestrzeni na nogi z tyłu. Jego wnętrze jest porównywalne z Hondą Ridgeline, a ponadto posiada pneumatyczne zawieszenie i 14,9-calowy prześwit.

Elektryczny pickup R1T firmy Rivian jest produkowany w Kalifornii. Ma zasięg ponad 300 mil, zdolność holowania 11 000 funtów i zaczyna się od około 70 000 dolarów. Nie jest to pierwszy pojazd elektryczny, który zwrócił uwagę magazynu MotorTrend lub otrzymał nagrodę dla samochodu roku, ale jest to pierwszy pojazd elektryczny, który z powodzeniem zdominował rynek tradycyjnie gazowych samochodów ciężarowych.

Volvo XC40

Volvo XC40 to średniej wielkości SUV, który będzie oferował szereg luksusowych funkcji i korzyści. Standardowy model zaczyna się od 52 795 USD i obejmuje 12-calowy wyświetlacz kierowcy, 9-calowy system infotainment i tempomat. Inne elementy wyposażenia standardowego to 19-calowe tarcze kół, czarne błyszczące listwy ozdobne i elektrycznie sterowana klapa tylna. Samochód jest również wyposażony w pakiet usług cyfrowych Volvo, który obejmuje funkcje aplikacji.

Kabina jest elegancka i charakteryzuje się solidną jakością wykonania. Wnętrze wykonano z materiałów pochodzących z recyklingu i wyposażono w duży ekran dotykowy. Nie jest jednak tak luksusowe jak niektóre inne samochody. System infotainment z dziewięciocalowym ekranem dotykowym posiada mapy Google, asystenta głosowego i dostęp do sklepu Google Play. Interfejs dotykowy samochodu dobrze współpracuje również z aplikacjami i nawigacją.

Układ napędowy Volvo XC40 jest podobny – oba pojazdy wykorzystują dwa silniki elektryczne do napędzania kół. Oba EV oferują napęd na wszystkie koła i mają podobne przyspieszenie. XC40 Recharge ma niżej położony środek ciężkości, dzięki czemu prowadzi się pewnie. Ma też mniejszy przechył nadwozia niż zwykłe XC40, dzięki czemu lepiej radzi sobie na zakrętach. Układ kierowniczy jest również szybki i responsywny.

Nissan Leaf

Nissan Leaf to samochód elektryczny, który działa na prąd. Posiada duży akumulator i silnik elektryczny o mocy 214 KM. Wersja S jest wyposażona w 16-calowe felgi stalowe, automatyczną klimatyzację, elektryczne szyby i ręcznie regulowane przednie fotele. Zawiera również takie funkcje, jak światła przeciwmgielne i alarm tylnych drzwi. Posiada ośmiocalowy ekran dotykowy systemu infotainment i cztery porty USB. Ponadto posiada automatyczne światła drogowe.

Nissan Leaf może przejechać 149 mil na jednym ładowaniu. Jest to najkrótszy dystans na jednym ładowaniu wśród samochodów elektrycznych swojej klasy. Można go również kupić w modelach SV i SL Plus, które oferują większy zasięg. Mimo to większość rywali ma więcej mil na jednym ładowaniu, w tym bazowy Ford Mustang Mach-E, który może przejechać 211 mil. A Hyundai Kona Electric może przejechać 258 mil na jednym ładowaniu.

Nissan Leaf ma ośmiocalowy ekran dotykowy z Apple CarPlay, Android Auto i nawigacją. Ma też cyfrowy wyświetlacz za kierownicą. Może on łączyć się ze smartfonem i smartwatchem oraz podawać przydatne informacje, takie jak informacje o ładowaniu i pozostałym zasięgu. Posiada również funkcję automatycznego centrowania pasa ruchu. System utrzymywania pasa ruchu i pedał hamulca są zawsze w zasięgu ręki i można za ich pomocą kontrolować prędkość pojazdu.

Rekomendowane artykuły